۱۳۹۰ آبان ۲۸, شنبه

توپ فساد مالی در زمین بیت رهبری و لاریجانیها - منصور امان



29 آیان 
توپ فساد مالی در زمین بیت رهبری و لاریجانیها
منصور امان
فراخوان پرخاشگرانه آیت الله صادق لاریجانی خطاب به آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری، بدون پاسُخ نمانده است. آقای علی اکبر جوانفکر، مُعاون رییس دولت، می گوید که "اُصولگرایان قافیه را باخته اند" و با به ریشخند گرفتن اشاره رییس قُوه قضاییه مبنی بر خودداری از ابراز "مطالب در سینه" به خاطر "مصالح کشور و نظام" توضیح می دهد: "آنها از اینکه مبادا مسایل شان رو بشود، وحشت دارند."
آیت الله صادق لاریجانی در 18 آبان در واکُنش به افشای زمین خواری برادرش، آقای مُحمد جواد لاریجانی از سوی رییس دولت، ضمن تهدید به افشاگری مُتقابل، از رُقبای پرده در خواسته بود: "زبان در کام بکشند و بیش از این رطب و یابس نبافند."

اکنون رییس دستگاه تبلیغاتی دولت به نوبه خود پیشنهاد می کند که حریفان دهانشان را ببندند و به طور مُشخص با نام بُردن از آقایان مُتکی و اژه ای، وُزرای منصوب آقای خامنه ای در وزارتخانه های خارجه و اطلاعات، توصیه می کند: "عزت آنها در این است که الان سُکوت کنند و گرنه پرده ها کنار می رود و اشتباهات شان را مردُم می فهمند."

در موضع ضعف قرار گرفتن دو طیف ولایت و راست سُنتی را به ویژه می توان از این حقیقت دریافت که آقای جوانفکر فقط به نشان دادن واکنش اکتفا نکرده، بلکه با ژستی مُبارزه جویانه، حریفان را به زورآزمایی در میدان فساد مالی مسوولان دعوت می کند. او رجز خوانده است: "اگر راست می گویند، یک گروه مُستقل و بی‌طرف تعیین شود و اجازه دهند از وضع زندگی و دارایی و اموال و املاک ما و آنها به مردم گُزارش داده شود."

یک روز پیشتر (27 آبان)، آقای محمود احمدی بیغش، نماینده حامی دولت در مجلس مُلاها، از طریق افشاگریهای تازه پیرامون دُزدی میلیاردی، فشار بر گرایشهای رقیب را افزایش داده بود. وی که قبل از استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس از همدستی سه تن از نمایندگان در این تبهکاری مالی خبر داده بود، اکنون تکمیل می کرد که دامنه رُسوایی مزبور در مجلس "اُصولگرا" گُسترده تر بوده و شُمار اعضای آن که در دُزدی سهیم بوده اند، ده نفر را در برمی گیرد.

گرایش نظامی – امنیتی دولت توپ فساد مالی را به زمین رقیبان خود افکنده است، با این یقین که آنها اشتیاق زیادی به آویخته شدن لباسهای چرک شان در صحنه عُمومی ندارند. برای دریافت شناسه های بُن بستی که طیف ولایت و راست سُنتی در آن دست و پا می زنند، راه بُرون رفتی که آیت الله جنتی پیشنهاد کرده، می تواند روشنگر باشد. او خواهان مُداخله قُوه قهری (سپاه و بسیج) برای "جلوگیری از توطیه جریان انحرافی برای تصاحُب کُرسیهای مجلس" شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر