۱۳۹۰ آبان ۲۷, جمعه

دولت، هشت ماه است حقوق بازنشستگی سی هزار معلم را نمی پردازد -جعفر پویه



شنبه 28 آبان 
دولت، هشت ماه است حقوق بازنشستگی سی هزار معلم را نمی پردازد
جعفر پویه
بیش از سی هزار تن از معلمان بازنشسته هشت ماه است که حقوق دریافت نکرده اند. علی عباسپور، رییس کمیسیون آموزش مجلس آخوندها، در گفتگو با وب سایت "خبرآن لاین" گفت: "بنابر اطلاعاتی كه به مجلس رسیده، تا سی هزار نفر از معلمانی كه امسال بازنشسته شده‌اند، هشت ماه است حقوق نگرفته‌اند."
او در ادامه می افزاید: "مجلس كاملا موافق است که مشكلات معیشتی معلمان از طریق افزایش حقوق كم شود، ولی متاسفانه اقدامات اشتباه و نسنجیده مسوولان دولتی و آموزش‌وپرورش، امسال برای معلمان بازنشسته مشكل ایجاد كرده و آنها هشت ماه است حقوق دریافت نكرده‌اند."
این درحالی است که معلمان کشور یکی از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند و دستمزد اندک آنان با واقعیات زندگی روزمره همخوانی ندارد. به همین علت بارها معلمان سراسر کشور دست به تجمعهای اعتراضی زده و خواهان هماهنگی حقوق و دستمزدشان با گرانی و تورم شده اند. اما رژیم همواره پاسخ معلمان را با چماق و سرکوب داده و فعالان صنفی آنان را دستگیر و زندانی نموده است.
پرداخت نشدن هشت ماهه دستمزد اندک معلمان بازنشسته درحالی اتفاق می افتد که بنابر خبرها، در سازمان بازنشستگی و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که از محل پرداخت حق بازنشستگی مزدبگیران شکل گرفته و متولی پرداخت حقوق بازنشستگی آنان است، اختلاسی هزار میلیارد تومانی کشف شده است. هرچند علی لاریجانی همچون نمونه های دیگر، جلو تحقیق بیشتر در باره این اختلاس را گرفته است، اما یکی از اعضای کمیسیون تحقیق روی این پرونده می گوید: "اگر هیات رییسه مجلس از ادامه کار ما جلوگیری نمی‌کرد، می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکتها را اثبات کنیم."
همزمان، محمود احمدی بیغش، از فرماندهان سپاه پاسداران که به عضویت مجلس آخوندها گمارده شده و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است، خبر می دهد که 10 نفر از نمایندگان در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات دست داشته اند. او به "خبرگزاری آریا" می گوید: "جای هیچ شک و شبه ای در دخیل بودن برخی از نمایندگان در مساله اختلاس نیست و آقای اژه ای هم این مساله را تایید کردند و اعلام کردند چند تن از این نماینده ها در این اختلاس نقش داشته اند و بازجویی هم از آنها شده است."
این افشاگری درحالی اتفاق می افتد که علاء الدین بروجردی، جزو متهمان این اختلاس، بیغش را به دروغگویی متهم کرده بود. بنابر گزارشات، علاء‌الدین بروجردی٬ ارسلان فتحی‌پور٬ محمد دهقان٬ جبار کوچکی‌نژاد و صمد مرعشی، تعدادی از نمایندگان درگیر در اختلاس نجومی بانک صادرات هستند.
درحالی که هر روز گوشه ای از دزدی و اختلاس پایوران رژیم ولایت فقیه برملا می شود، هشت هزار معلم بازنشسته، بدون حقوق و دستمزد مانده اند. صندوق بازنشستگی را دزدان حکومتی غارت کرده اند و وزارت آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد، حقوق سی هزار معلم بازنشسته را نمی پردازد. تاوان غارت و دزدی پایوران بی شرافت رژیم ولایت فقیه را باید معلمان شریفی بپردازند که سالیان درازی برای آموزش فرزندان میهن رنج برده و تلاش کرده اند.
http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=2406

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر