۱۳۹۰ آبان ۲۱, شنبه

جاخالی مُحمد جواد لاریجانی از مُقابل اتهام زمین خواری -منصور امان


منصور امان
آقای مُحمد جواد لاریجانی به شیوه همیشگی خود از مُقابل تازه ترین اتهامهایی که با موضوع زمین خواری مُتوجه وی شده، جاخالی داده است. این بار، باند مغلوب - و به این اعتبار، به سادگی در دسترس - "اصلاح طلب" نیست که وی تلاش کرده در گردوخاک به پا شده از حمله و گلاویز شدن با آن، پنهان شود؛ مُعاون اُمور بین الملل قُوه قضاییه، اکنون مساله حُقوق بشر را به عُنوان بلاگردان خود انتخاب کرده است.

آقای لاریجانی در نخُستین سُخنان علنی خود پس از افشاگری جنجالی آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری علیه او، به شورای حُقوق بشر سازمان مل حمله ور گردیده و مُخالفت "نظام" با سفر گُزارشگر ویژه را یادآور شده است. وی بدون آنکه به اتهام ایراد شده از سوی آقای احمدی نژاد مبنی بر تصرُف 700 هکتار زمین مرغوب در اطراف تهران اشاره کند، تاکید کرده است: "امروز جنگ غرب در موضوع حُقوق بشر با شریعت اسلامی است."

آقای مُحمد جواد لاریجانی که یکی از شُغلهای او - افزوده بر مُعاونت برادرش، آیت الله صادق لاریجانی - دبیری "ستاد حُقوق بشر ایران" است، به مُوازات پراکنده شدن اسرار کسب و کار خُصوصی اش در مقیاس گُسترده، بر تداوُم سیاست سرکوب شهروندان و پایمالی حُقوق آنها از جانب "نظام" سوگند خورده و توضیح داده است: "سُست کردن نظام اسلامی و ایجاد فضای منفی علیه ایران از جُمله محورهایی است که در قالب حُقوق بشر مطرح می کنند."

در حالی که آقای لاریجانی ناچار است برای ایراد این سُخنان با داغ ننگی که رییس دولت بر پیشانی اش چسبانده در انظار عُمومی ظاهر شود، اصرار به پرسه زدن در کوچه علی چپ و طفره روی از طرح موضوع اصلی، وزنه مُستند بودن پرده دریهای آقای احمدی نژاد را سنگین تر می کند.

اگرچه برادران وی، آقایان علی و صادق لاریجانی با برآشُفتگی و پرخاش به افشاگریهای سُخنگوی فراکسیون نظامی - امنیتی دولت واکُنش داده اند و با "لات سیاسی" خواندن وی خواستار شده اند که دهان اش را ببندد، اما با توجه به اتهاماتی که خود آنها با آن روبرو هستند، دُشوار به نظر می رسد که این موضعگیری بیشتر اخلاقی و کمتر حُقوقی، چنان عوایدی داشته باشد که اخوی "دبیر حُقوق بشر" را هم شامل شود.

با این همه، در سُخنان آقای مُحمد جواد لاریجانی یک توضیح روشن هم وجود دارد و آن علت دُشمنی او و همگنانش با "حُقوق بشر" و حُقوق شهروندان است. او بدون حاشیه روی ایدیولوژیک و چانه گرم کنی در باره "شریعت اسلامی" و جُز آن، مادی ترین دلیل لگدمال کردن حُقوق مردُم و بستن و کُشتن آنها را بازگو کرده است. آقای لاریجانی از آزادی خود در قلمرو 700 هکتاری اش، از رهایی از قید پاسُخگویی و ارایه حساب و کتاب و از قُدرت دفع شر مردُم رعیت، نامحرم و مُعترض دفاع می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر