۱۳۹۰ آبان ۱۶, دوشنبه

واکنش به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی - سه شنبه 17 آبان: زینت میرهاشمی


بر اساس اخبار رسانه ها، گزارش آژانس بین المللی اتمی که قرار است امروز سه شنبه 17 آبان منتشر شود، اطلاعات جدیدی از ابعاد نظامی پروژه اتمی رژیم را برملا خواهد کرد. آرایش توپخانه جمهوری اسلامی قبل از انتشار این گزارش، تاکیدی بر درستی اطلاعات آژانس از پروژه نظامی رژیم در عرصه اتمی است.
در آستانه انتشار این گزارش، پایوران و لابیهای رژیم، با ساختن فضای جنگی و بزرگ کردن تهدیدهای کهنه شده بعضی از مقامات اسرائیلی که برای صَدمین بار تکرار می شود، تلاش می کنند فضای بحرانی را به سود خود بچرخانند. درست در شرایطی که عرصه بین المللی و داخلی بر رژیم تنگ تر می شود، ناجیان دروغین صلح با لولوی جنگ به داد رژیم می رسند و در این هنگام رژیم بر فراسوی همه سیاستهای ماجراجویانه اش با استفاده از این فضا و مظلوم نمایی، خود را از خَفِگی به طور موقت رها می کند.

در شرایط فعلی مناسبات رژیم با جامعه بین المللی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است. اتحادیه اروپا و آمریکا بر گسترده کردن تحریمها علیه رژیم تاکید می کنند. نقض حقوق بشر توسط رژیم تبدیل به قطعنامه شد. پرونده تروریست دستگیر شده در آمریکا و از اعضای سپاه قدس در جریان است. دخالتهای جمهوری اسلامی در منطقه، و به ویژه در عراق و نیز حمایت رژیم از بشار اسد در کشتن مردم سوریه از جمله محورهایی است که وضعیت رژیم را هر چه بیشتر بحرانی کرده است.
بنا به تجربه در چنین شرایطی رژیم برای ذره ای تنفس و استفاده از فرصت دست به هر کاری می زند. همان طور که جنگ برای رژیم یک نعمت است فضای جنگ نعمتی دو چندان است.
در حالی که مقامات آمریکایی و اروپایی و به ویژه اوباما تا کنون مطرح کرده و نشان داده اند که خواهان جنگ نیستند، رژیم با پوشیدن لباس جنگی و ایستادن در صحنه جنگ، حریف می طلبد. احمدی نژاد روز دوشنبه 16 آبان مطرح کرد که «آمریکائیها آرزوی حمله نظامی به ایران را دارند». وی که آرزوی خودش را بیان می کند، مدعی شد که آمریکا و اسرائیل توان حمله نظامی ندارند. اگر این حرف احمدی نژاد و نیز دیگر پایوران رژیم را هم مبنا قرار دهیم پس جنگی در کار نخواهد بود. حتا می توان گفت که خطر سازش در چنین شرایطی مردم ایران و نیروهای مخالف رژیم را بیشتر تهدید می کند.
سید احمد خاتمی نمازخوان روز عید قربان همچون خامنه ای و احمدی نژاد با دامن زدن بر طبل فضای جنگ می خواهند واکنش بین المللی به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را خنثی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر