۱۳۹۰ آذر ۱۹, شنبه

سفارت مجازی آمریکا، پلاتفُرم حقیقی بُحران "نظام" - منصور امان


یک رویداد مجازی، هیاهوی مجازی رهبران و پایوران جمهوری اسلامی پیرامون حمله خارجی و رجز خوانی طویل در باره واکُنش ترسناک خود را به کنار زده تا غوغای حقیقی که زیر پلاتفُرم "خیمه نظام" برپاست را به نمایش بگذارد.

مُعاون فرهنگی سپاه پاسداران اعلام کرده است که هدف از ایجاد سایت سفارتخانه مجازی آمریکا، "فتنه انگیزی در انتخابات اسفند ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی است". پاسدار حمیدرضا مُقدم فر در همین رابطه هُشدار داده، "باید پیام این کار را دریافت کرد" و آنگاه نُسخه پیچیده: "باید در این زمینه اقدام به‌هنگام انجام دهیم تا همچون انتخابات سال 88 به دلیل اقدام دیرهنگام در خنثی‌کردن فتنه‌های دشمنان،‌ آشوب تازه‌ای رقم نخورد."

تیوری آقای مُقدم فر نُسخه به روز شده ارزیابی آیت الله خامنه ای در شهریور ماه است که در آن برای نخُستین بار اعتراف کرد، انتخابات "به چالش امنیتی نظام" تبدیل شده است. او در حقیقت اقرار می کرد که ترتیب دادن یک خیمه شب بازی انتخاباتی دیگر علیه خواست و اراده جامعه و در حالی که کارگردانان و بازیگران نمایش مشغول جدال مرگ و زندگی با یکدیگر هستند، همچون بُمبی زیر کُرسی صدارت "نظام" عمل می کند. البته آقای خامنه ای مُراقب بود که نام عوامل ایجاد کننده "تهدید امنیتی" را به زبان نیاورد و در این زمینه نیز "دُشمنان" را به یاری بطلبد.

اکنون این سرکرده سپاه هم به همین شیوه با بُلند کردن تابلوی "دُشمن" ی که امروز و اینجا با نام "سفارت مجازی" عرضه شده، تلاش کرده برای میکروفُن به دست شدن خود پوشش شرعی دست و پا کند. وی اگر چه موفق نشده توضیح دهد یک وبگاه اینترنتی – صرف نظر از آن که چه نام ساده یا دهان پُر کنی بر آن گذاشته شده باشد - چگونه قادر است "فُرصت انتخابات مجلس نُهُم" را "به یک ناامنی و مساله امنیتی تبدیل کند"، اما در عوض به خوبی رابطه میان شدت گیری "تهدید" حقیقی و افزایش حجم و تعداد "دُشمنان" و تهدیدهای مجازی را روشن کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر